Бібліотека педагогічного досвіду педагогів

У ЗДО узагальнено досвіди роботи педагогів і надруковані посібники:

Бондар М.В. Опис досвіду з теми: «Екологічне виховання дошкільників у спілкуванні з природою» (переглянути)
 
Колпакова Є.М. Опис досвіду з теми: «Формування патріотичних почуттів шляхом виховання любові до рідного міста» (переглянути)
 
Могилат О.О. Опис досвіду з теми: «Виховання поваги до праці дорослих у дітей старшого дошкільного віку у процесі ознайомлення з професіями» (переглянути)
 
Слободенюк О.О. «Дитинство без насилля»: методичний посібник (переглянути)

Дробушко Т.Т. «Я паросток рідної землі» (2008р.)

     Цей досвід містить рекомендації й поради з виховання в дітей любові та інтересу до природи.

 Августовська І.Д. «Календарно-обрядові свята у дитячому садку» (2010р.)

     У збірці вміщено конспекти сценаріїв календарних та обрядових свят для дітей дошкільного віку.

 Феклістова С.А. «Нетрадиційні цікавинки у вихованні здорової дитинки» (2010р.)

     В збірці розміщені рекомендації з організації та методиці виконання лікувальних вправ за допомогою нетрадиційного фізкультурного обладнання.

 Ширяєва О.І. «А сорочка мамина серцю мила» (2010р.)

     Педагогічний аспект методичного посібника спрямований на розв’язання проблеми духовного відродження підростаючого покоління з раннього дитинства.

 Морозенко Т.М. «Великі права маленької дитинки» (2012р.)

     Педагогічний аспект методичного посібника спрямований на розв’язання проблеми збереження прав дітей з раннього дитинства. Подані зразки конспектів занять, дидактичних ігор та анкет для батьків.

 Бондар М.В. "Природа як засіб екологічного виховання дошкільника" (2012р.)

     Сутність досвіду полягає у використанні ефективних форм роботи з дітьми для пробудження у них емоційного ставлення до природи, бажання охороняти й примножувати те,чим багата рідна земля.

 Морозенко Т.М. «Методичні рекомендації проблемного семінару-практикуму  «Готовність дітей шестирічного віку до навчання в школі»» (2013р.)

     В методичному посібнику впорядкований теоретичний та практичний матеріал на основі проведеного проблемного семінару-практикуму «Готовність дітей 6-ти річного віку до навчання в школі».

Феклістова С.А. «Додаткова навчальна програма фізкультурно-спортивного напрямку «Мій дзвінкий, веселий м′яч» для дітей старшого дошкільного віку» (2013р.)

     СУТНІСТЬ ПРОГРАМИ: знайомство дітей з історією виникнення м’яча, правилами командної гри, з елементами спортивних ігор з м’ячем (баскетбол,волейбол,футбол). Навчання дітей технічним навичкам володіння м’ячем.

 Федчук О.М. «Цікавинки у малюванні для маленької дитинки» (2015р.)

     В методичному посібнику розкриваються нетрадиційні техніки зображувальної діяльності дітей дошкільного віку. Наведені матеріали допоможуть урізноманітнити заняття з образотворчого мистецтва, СХД.   

     Даний посібник стане в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів, а також усім, хто бажає розвивати творчі здібності у дітей.

 Теліцина М.О.  «Формування  у дітейз вадами мовлення навичокзвукового та звукобуквенного аналізу» (2015р.)

     У посібнику представлені  науково-методичні погляди на проблему навчання дітей з вадами мовлення звуковому та звукобуквенному аналізу. Поданий дидактичний матеріал допоможе вихователям і логопедам дошкільних навчальних закладів розвивати та вдосконалювати фонематичні процеси дітей дошкільного віку, здійснювати роботу, яка сприяє  засвоєнню дітьми звукової, складової сторони слова, що є базою для оволодіння навичками читання та письма.

 Августовська І.Д. «Сценарії музично-театралізованих свят та розваг «Ми маленькі українці»» (2016р.)

     У збірці вміщено конспекти сценаріїв музично-театралізованих свят та розваг для дітей старшого дошкільного віку. Основною метою свят є формування у дітей патріотичної свідомості, виховання любові до рідного дому, сім’ї, з якої зароджується любов до рідної країни, мови, народної пісні, а також виховання шанобливого ставлення до рідного краю, захисників Вітчизни, державної символіки, традицій держави, загальних народних свят. Дана робота звертає увагу на те, як важливо  ознайомлювати дошкільників  з українською народною творчістю та розкривати її значення для формування у дітей національної свідомості.

     Також у даній книзі зазначено, що у роботі з дітьми доцільно використовувати і музику сучасних дитячих композиторів, адже діти з задоволенням виконують пісні цих авторів та  танцюють під цю музику, виконують свої імпровізації.

     Адресовано музичним керівникам, вихователям дошкільних навчальних закладів.

Ширяєва О.І. «Гра – драматизація як засіб розвитку творчої особистості дитини» (2016р.)

     У досвіді  роботи висвітлюється питання: організація гри – драматизації  в роботі з дітьми  в дошкільному навчальному закладі. Гра – драматизація у дитячому садку навчить дитину бачити прекрасне в житті і в людях, зародити прагнення в ньому, самому нести в життя прекрасне і добре.

 Бондар М.В. «Екологічне виховання дошкільників у спілкуванні з природою» (2017р.)

     Дана робота спрямована на формування екологічної свідомості та екологічної культури дошкільника.

     Практична частина посібника містить розробки конспектів занять, екскурсій у природу та бесіди. Матеріали стануть у нагоді вихователям, а також усім, кому небайдужа проблема екологічного виховання дітей. 

 Колпакова Є.М. «Формування патріотичних почуттів шляхом виховання любові до рідного міста» (2017р.)

     Дана робота спрямована на виховання дитини з високими громадянськими якостями. Одним із завдань по вихованню маленьких громадян є пробудження в кожній дитині патріотичних почуттів.

     Практична частина посібника містить розробки конспектів занять, дидактичних ігор, прогулянок, бесід. Матеріали стануть у нагоді вихователям, методистам, а також усім, кому небайдужа проблема виховання маленьких громадян.

 Тусюк О.В. «Виховання сенсорної культури у дітей раннього та дошкільного віку"  (2017р.)

     У досвіді роботи розкрито завдання, зміст, шляхи, форми та методи сенсорного виховання дітей дошкільного віку.

     Актуальність досвіду роботи полягає в тому, щоб прискорити накопичення нових чуттєвих даних у дітей.

     Метою даної роботи є виявлення й обгрунтування особливостей сенсорного виховання дітей дошкільного віку, розкрити його значення у розвитку особистості дитини.

     Матеріали досвіду сприяють розвитку сенсорної культури дітей дошкільного віку, оволодіння способами чуттєвого пізнання світу, наочно- образного мислення, успішному засвоєнню програмового матеріалу..

     Додатки досвіду роботи вміщують: теоретичні матеріали з проблеми сенсорного виховання, конспекти занять для всіх вікових груп, дидактичні ігри, відомості про дидактичні модулі із сенсорного розвитку, художнє слово.

     Описаний матеріал можна рекомендувати вихователям дошкільних навчальних закладів, батькам.