Сторінка практичного психолога

 

 

Слободенюк Ольга Олександрівна

Посада: практичний психолог

Освіта: повна вища

Закінчила Національний Авіаційний Університет, Гуманітарний Інститут, Кафедра психології  та соціології.

Спеціальність: «Психологія»

Кваліфікаційний рівень: спеціаліст другої категорії

Педагогічний стаж: 5 років

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Адаптація потрібна кожній дитині

Яким би чудовим не був садок – це нове оточення, нові для дитини люди (великі й маленькі), звикання до яких не завжди може проходити легко й рівно навіть у найбільш товариського і відкритого малюка. Особливо, якщо батьки не знають, як правильно допомогти дитині прийняти нові умови.

Адаптація - це залучення дитини в простір і колектив, яке відбувається шляхом формування у неї довіри до них.

Крім того, це перший великий успіх дитини – вона змогла відпустити батьків і влилася у свій перший колектив.

Орієнтація направляється на налаштованість дитини. Все починається зі знайомства дитини з простором закладу, під час якого визначається, наскільки дитина готова відвідувати садочок.

Адаптація відбувається крок за кроком у залежності від настрою й готовності дитини рухатися далі.

Етапи адаптації:

·              

дитина разом із батьками приєднується до прогулянки в садку;

·              

введення в групу і знайомство з колективом;

·              

дитина залишається без батьків на кілька годин;

·              

дитина залишається одна до обіду;

·              

дитина залишається на сон, але відразу після цього її забирають батьки;

·              

дитина залишається без батьків на цілий день.

Основний процес адаптації триває перші 3 тижні.

Терміни повної адаптації варіюються індивідуально для кожної дитини. В цілому, адаптація триває 6-8 тижнів, за умови, що вона не буде перервана.

Адаптація – це робота не тільки всієї команди садка і малюка, але і його батьків. Вони повинні бути готові його відпустити. Діти чутливі до настрою батьків, тому якщо дорослі вагаються, то період адаптації затягується.

Важливо, щоб батьки створювали в дитини позитивні асоціації, пов'язані із садком. А такожне переривати процес адаптації, інакше його доведеться починати спочатку.

Батьки найкраще знають свою дитину, тому вони повинні тісно співпрацювати з педагогами та вихователями. Їм слід заздалегідь проговорити, як вихователь має діяти в тій чи іншій ситуації з дитиною: перед сном або якщо малюк не хоче їсти.

Адаптація закінчується тоді, коли дитина спокійно відпускає батьків і з задоволенням йде в садок. 

*********************************************

Взаємини батьків з дитиною у період її адаптації

до дитячого садка

* У період адаптації Ваших дітей до нових умов дошкільного закладу будьте особливо уважними до поведінки, настрою, самопочуття своїх дітей. Дуже важливо вранці створювати атмосферу гарного настрою, бо це великою мірою зумовлює успіх протягом усього дня перебування в дитячому садочку: будіть дитину лагідним словом, м’яким дотиком руки до чола, з теплою посмішкою.

* Настроюйте дитину вдома так, що в садочку їй буде добре, там багато іграшок, хороших діток.

*Не слід залякувати дитину вдома садком. Це викличе страх перед ним і погіршить самопочуття дитини у час звикання до нього.

* Усвідомте, що Ваше власне хвилювання передається дитині підсвідомо. Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтеся з вихователями та особливостями організації життя в групі.

* Приділяйте значну увагу навчанню дітей елементарних навичок самообслуговування: вчіть їх одягатися, роздягатися, акуратно їсти, користуватися носовичком, вмиватися.

* В перші дні відвідування садка залишайте дитину на 1 – 2 год. в групі, потім поступово збільшуйте час перебування на одну годину. Не запізнюйтеся – забирайте дитину вчасно. Обов’язково говоріть дитині, що мама завжди повертається за нею.

* Навчіться прощатися з дитиною швидко. Не затягуйте розставання, інакше малюк відчує Ваше занепокоєння, йому буде ще складніше заспокоїтися. Завжди цілуйте дитину в щічку, покладіть до кишеньки якусь пам’ятну річ, що нагадуватиме про Вас і про те, як сильно Ви її любите.

* Не віддавайте дитину в ДНЗ у розпалі кризи трьох років.

* Забезпечуйте сталий виховний вплив в сім’ї обох батьків, говоріть чітко дитині, що можна робити, і як це зробити, а що не можна робити, і чому. Тоді Ваша дитина буде розуміти, чого конкретно вимагають від неї батьки.

* Цікавтеся у вихователя Вашої дитини, як вона грається, спілкується з іншими дітьми.

*Повідомте обов’язково вихователів групи про звички та вподобання, про особливості здоров’я і поведінки Вашого малюка.

* Тримайте тісний зв’язок з персоналом групи, і будьте певні, що працівники зуміли прийняти і зрозуміти Вашу дитину, і по-материнськи дбають про неї.

 

* При важкому перебігу адаптаційного процесу у Вашої дитини звертайтеся на консультацію до дитячого психолога, дитячого педіатра